طرز تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 13 دی 1399 ز : 23:26 | +

طرز تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت پس از اینکه کدو حلوایی را شستید پوست آن را جدا کرده و در ابعاد کوچک خرد کنید ، آن را کنار گذاشته و ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید سپس یک عدد پیاز را خلال کرده و درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

هنگامی که رنگ پیاز ها طلایی شد کدوهای خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و با پیازها دوباره تفت دهید . حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کدو ها پخته شوند ، کدو بخاطر نوع بافتی که دارد خودش در هنگام پخت آب می‌اندازد .

مرحله سوم

در یک ماهیتابه جداگانه یک عدد پیاز را خرد کرده و همراه با مقداری روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید کمی که پیازها سبک و شیشه ای شدند تکه‌های گوشت را به آن اضافه کرده و با هم سرخ کنید . رنگ گوشت که تیره شد ۲ پیمانه آب اضافه کنید و درب ظرف را ببندید تا گوشت هم به آرامی بپزد .

مرحله چهارم

در ضمن برای مزه دار کردن گوشت زعفران را درون آب جوش حل کرده و به غذا اضافه کنید . تا گوشت میپزد به سراغ آلوها رفته و آن ها را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون آب قرار داده و بخیسانید، هنگامی که گوشت پخته شد ، این آلو ها را همراه رب گوجه فرنگی به خورش محلی اضافه کنید .

مرحله پنجم

اگر میخواهید خورش پر رنگی داشته باشید رب را قبل از اضافه نمودن به غذا درون ماهیتابه و با کمی روغن تفت دهید . حالا کدو حلوایی پخته شده را به مواد خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۲ ، ۳ دقیقه خورش بجوشد تا کاملا جا افتاده شود .

مرحله ششم

بعد از افزودن کدو به گوشت نوبت اضافه کردن دارچین و نمک و فلفل می‌باشد ، اگر شما میخواهید یک خورش ملس داشته باشید ، با اضافه کردن ۲ قاشق سوپخوری آبغوره و یا آب لیمو ترش مزه غذا را تغییر دهید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com