تفریحی
تفریحی
طرز تهیه شامی کباب
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 24 دی 1398 ز : 19:28 | +

طرز تهیه شامی کباب

کاسه ای را اماده کنید سپس سیب زمینی ها را شسته و رنده کنید پس از ان پیاز را رنده کنید و همراه با سیب زمینی مخلوط کنید حالا گوشت چرخ کرده را به مایه اضافه نمایید و با دست حسابی ورز دهید همانند مراحل اماده سازی کباب کوبیده در همان حال ارد نخودچی را همراه با نمک و زردچوبه و فلفل سیاه اضافه نمایید پس از افزودن ادویه مایه را برای مدت زمان ۲ دقیقه ورز دهید تا حسابی جا افتاده و مخلوط شود .

اگر احساس نمودید مایه شما چسبندگی خوبی ندارد میتوانید تخم مرغ را هم اضافه کنید ، افزودن یک عدد تخم مرغ انسجام مایه کتلت را زیاد میکند و باعث میشود در هنگام سرخ کردن حالت خود را درون تابه از دست ندهد . حالا بر روی مایه شامی خوشمزه سلفون کشیده و برای ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه بهتری بخود بگیرد .

حالا تابه را روی حرارت متوسط گذاشته مقداری روغن اضافه کنید روغن که داغ شد از مایه برداشته و همانند کوکو سیب زمینی کف دست پهن کنید وسط انرا با انشگت سوراخ کنید تا در هنگام سرخ کردن مغز پخت شود درون تابه قرار دهید و دو طرف شامی را سرخ کنید . در کنار شامی ها چند عدد گوجه فرنگی را هم سرخ نمایید و همراه با نان یا برنج سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت فاصولیه
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 23 دی 1398 ز : 20:40 | +

طرز تهیه خورشت فاصولیه

برای شروع و اماده سازی این خورشت ساده لوبیا ها را از ۲۴ ساعت قبل باید بخیسانیم و بعد از گذشت این فاصله زمانی ابکش کنیم ، تابه را بر روی حرارت متوسط اجاق قرار دهید و با مقدار کمی روغن گوشت را تفت دهید ، حالا پیازها را خلالی خرد کنید و همراه با گوجه فرنگی و لوبیا سبز به گوشت اضافه کنید مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

در مرحله بعدی و هنگامی که گوجه ها له شد نوبت اضافه نمودن لوبیای خیس خرده و سیب زمینی ها میباشد پس از انجام این کار مقداری آب به مواد اضافه کنید درب تابه را بسته و اجازه دهید تا گوشت بهمراه مخلفات کاملا پخته شود . حالا لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید درون آب قرار دهید تا تلخی لیمو از بین برود در یک تابه کوچک رب را همراه با روغن سرخ کنید سپس ادویه را اضافه کنید کمی تفت دهید . سپس رب را با لیمو و یک عدد فلفل تند و مقداری سبزی معطر در ۲۰ دقیقه پایانی به خورشت اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک مرغ با سس خردل و عسل خوشمزه و مجلسی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 22 دی 1398 ز : 22:23 | +

مرغ با سس خردل

برای شروع در ابتدای آشپزی فر را باید پیش گرم کنید آن هم با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد سپس مشغول مزه دار کردن مرغ ها شوید برای این کار تک های مرغ را درون کاسه ریخته و روی آنها نمک و فلفل و پودر سیر بریزید بخوبی با هم مخلوط کنید ، تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد تکه های مزه دار مرغ را درون تابه ریخته و دوطرف آنها را سرخ کنید بصورتی که طلایی رنگ شود .

در مرحله بعدی در همان تابه مرغ ها را خارج کرده سپس سیر ها را رنده کرده درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ سیر ها تغییر کرد خردل را همراه با عسل و سرکه بالزامیک و آب مرغ اضافه کیند پس از انجام این مراحل نمک و فلفل را هم درون تابه ریخته و تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و تفت دهید . حالا نوبت آماده نمودن سیب زمینی ها میباشد آنها را با روغن زیتون و نمک و فلفل مزه دار نمایید و همراه با مرغ درون فر قرار دهید و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا کاملا پخته شوند . بعد از گذشت این زمان لوبیا ها را به تکه های مرغ اضافه کرده و دوباره برای ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا خوراک مرغ مجلسی شما جا افتاده و آماده برای سرو شود .


.:: ::.


گالری عکس لباس عروس ۲۰۲۰
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 21 دی 1398 ز : 23:57 | +

لباس عروس جدید

لباس عروس جدید

لباس عروس

گالری عکس لباس عروس ۲۰۲۰

جدید ترین عکسهای بهترین و بروزترین برندهای اروپایی لباس عروس پوشیده جدید آستین دار و شیک بلند و دنباله دار در سال ۲۰۲۰ مناسب برای عروس های مسلمان ایرانی و حوزه خلیخ همیشگی فارس

بهترین نوع پارچه ها مناسب برای دوخت لباس عروس تور ابریشم میباشد ، این نوع پارچه همیشه طرفداران زیادی دارد و همین امر باعث خواهد شد لباس شما هیچ موقع از مد نیوفتد و بخاطر نوع بافت این نوع تور لباس شما تن پوش شیکی خواهد بود و اندام شما را زیبا و جذاب نشان خواهد داد . با این گونه پارچه میتوان لباس های آستین دار و دنباله دار را برای الگو انتخاب نمود . یک نوع پارچه مناسب دیگر برای دوخت لباس عروس ارگانزا میباشد .ارگانزا یا حریر شیشه ای یک دارای لطافت خاصی میباشد ، وزن بسیار سبک آن از مزایا و ویژگی های خاص این نوع پارچه میباشد . از آن برای لایه های بیرونی لباس عروس میتوانید استفاده کنید .

لباس عروس جدید

گالری عکس مدل لباس عروس آستین بلند و کاملا پوشیده خارجی

لباس عروس جدید

گالری عکس جذاب ترین نمونه های لباس عروس دنباله دار ۲۰۲۰


.:: ::.


طرز تهیه شنیسل ماهی با سس تارتار
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 21 دی 1398 ز : 23:15 | +

طرز تهیه شنیسل ماهی با سس تارتار

برای تهیه سس مخصوص غذاهای دریایی سس مایونز را درون کاسه ریخته سپس پودر پاپریکا و فلفل سیاه و پودر سیر را به سس اضافه نموده مواد را بخوبی با هم ترکیب کرده پس از انجام این کار مقداری نمک ریخته پیاز های ریز شده را اضافه کرده خیار شوری را که بصورت نگینی خرد نموده ایم را هم به مواد درون کاسه  اضافه میکنیم حالا آب دو عدد لیموی تازه را همراه با سبزی های خرد شده ی گشنیز و جعفری به سس تارتار اضافه میکنیم تمامی مواد را درون مخلوط کن ریخته و با هم ترکیب میکنیم تا کاملا یکدست و رقیق شوند . اگر بدنبال طعمی متفاوت و قوی هستید میتوانید کمی هم پودر خردل به سس اضافه کنید .

طرز تهیه شنیسل ماهی

در محله بعد و برای تهیه شنیسل فیله های ماهی را درون یک کاسه لبه دار ریخته و برای مرینیت کردن فیله ها ادویه را که شامل ( پودر سیر و پودر تخم گشنیز و فلفل سیاه و اب لیمو تازه و نمک ) میباشد درون کاسه ای که حاوی فیله های ماهی است ریخته و بخوبی با هم مخلوط میکنیم تا تمامی قسمت های ماهی به ادویه آغشته شود حالا کاسه را برای مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار داده تا حسابی مزه دار و ترد شود .

در کاسه های جدا گانه آرد سفید و آرد سوخاری را ریخته و دریک کاسه دیگر تخم مرغ ها را شکسته و بخوبی هم میزینم تا از حالت لختگی خارج شود . تابه را روی اجاق قرار دهید و با حرارت ملایم اجازه دهید روغن درون تابه داغ شود سپس فیله ها را بترتیب در داخل آرد سفید قرار داده پس از آن درون تخم مرغ گذاشته و در پایان درون آرد سوخاری بغلتانید حالا فیله ها را درون تابه ریخته و سرخ کنید .

توجه داشته باشید حرارت متوسط باعث میشود تا فیله ها کاملا مغز پخت و خوش رنگ شوند هنگامی که فیله ها سرخ شد بر روی حوله های کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود . اکنون غذای شما آماده برای سرو شده است و میتوانید آنرا با سس تارتار که بهترین نوع سس برای غذاهای دریایی میباشد میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک مرغ
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 20 دی 1398 ز : 1:4 | +

طرز تهیه خوراک مرغ

شما برای تهیه این خوراک خوشمزه باید در ابتدا مرغ را مزه دار کنید برای این کار درون یک کاسه با ابعاد مناسب سینه مرغ را خرد کرده و همراه با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط نمایید ، سپس سس سویا و سس تند را به تکه های خرد شده مرغ اضافه کنید حالا این مخلوط را برای حداقل ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار و ترد شود .

در مرحله بعد سیب زمینی ها را اماده میکنیم پس از شستشو مقداری آب را روی جاق قرار داده و برای مدت زمان ۷ الی ۱۰ دقیقه درون آب قرار میدهیم تا نیم پز شوند کمی هم نمک به آب اضافه کنید ، پس از انجام این کار همراه با مقداری کره و روغن درون تابه سرخ میکنیم تا رنگ آنها کاملا طلایی شود ، درون همان تابه مرغ را ریخته و تفت میدهیم حالا به مرغ سیر و فلفل و آب لیمو را اضافه میکنیم سپس سیب زمینی ها را به مرغ اضافه کرده کمی که تفت خورد آویشن و ریحان و رز ماری را اضافه میکنیم ، حالا همانند ساندویچ مرغ خانگی میتوانید خوراک خود را سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه مانی پلو مجلسی خوشمزه با مرغ و گوشت
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 18 دی 1398 ز : 22:37 | +

طرز تهیه مانی پلو

پیاز ها را خرد کرده درون قابلمه تفت دهید کمی که سبک شدند تکه های مرغ را اضافه کنید پس از اضافه نمودن مرغ آب و نمک و زردچوبه را هم بریزید و اجازه دهید تا مرغ با حرارت ملایم اجاق کاملا پخته شود . زمانی که آب غذا کاملا کشیده شد و مرغ پخته شد اجاق را خاموش کنید و تکه های مرغ را ریش ریش کنید .

در مرحله بعدی مرغ را درون تابه ریخته مقداری زعفران و فلفل سیاه اضافه کنید و آنرا سرخ کنید . لپه ها را از دو ساعت قبل درون آب بخیسانید و در این مدت برای ۲ مرحله آب لپه را عوض کنید ، پس از انجام این کار لپه را با مقداری آب بپزید تا لپه ها نرم شوند پس از آن آبکش کنید.

برنج را هم مانند لپه ها جداگانه بخیسانید، پس از آماده شدن لپه ها ، درون قابلمه ای آب ریخته زمانی که شروع به جوشیدن کرد لپه و برنج را اضافه نمایید، در ۵ دقیقه پایانی پخت رشته های پلویی خرد شده را هم اضافه کنید بعد از اینکه مواد پخته شد آبکش کنید.

طرز تهیه مانی پلو

در مرحله بعد قابلمه را روی اجاق گذاشته با روغن کف ظرف را چرب کنید سیب زمینی ها را ورقه ورقه کنید و کف قابلمه قرار دهید روی آنها مقداری از مخلوط برنج ریخته روی برنج مرغ ریش ریش شده را بریزید، با همین روش قابلمه را پر کنید بصورت لایه به لایه، مقداری از گوشت مرغ را برای تزیین نگه دارید و حالا دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را روی برنج ریخته دم کن را گذاشته و منتظر بمانید تا برنج آماده شود .

در طول این مدت کشمش ها را شسته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا نرم شوند سپس درون تابه تفت دهید، زرشک ها را نیز مانند کشمش آماده کنید. زمانی که برنج دم کشید با کشمش و زرشک مخلوط کنید، حالا میتوانید مانی پلو رو سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت قیمه ساده
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 17 دی 1398 ز : 21:10 | +

طرز تهیه خورشت قیمه ساده

برای تهیه این خورشت اصیل و خوشمزه قابلمه را روی اجاق گذاشته حرارت را کم کرده پیازها را بصورت نگینی خرد کنید درون تابه ریخته و تفت دهید، زمانی که پیاز ها شیشه ای و نرم شد ، گوشت را بصورتی خورشتی خرد کرده و درون قابلمه بریزید و همراه با پیاز ها تفت دهید تا هنگامی که گوشت تغییر رنگ دهد .

در مرحله بعدی لپه را به خورشت اضافه کنید و همراه با مواد دیگر درون قابلمه تفت دهید . پس از تفت دادن این مواد بصورت تقریبی ۵ لیوان آب به خورشتتان اضافه کنید، تابه را بر روی اجاق قرار دهید رب گوجه را همراه با مقداری روغن تفت دهید سپس آنرا به خورشت اضافه کنید و حرارت را کمی بالا ببرید تا خورشت شروع بجوشیدن کند .

در حرکت بعدی و زمانی که خورشت شروع بجوشیدن کرد حرارت اجاق را کم کنید و درب قابلمه را ببندید تا غذای شما کاملا پخته و جا افتاده شود، قبل از اینکه لیمو عمانی را درون خورشت بریزید با چنگال چند نقطه از لیمو را سوراخ کنید و درون آب سرد قرار دهید تا طعم و مزه تلخ لیمو گرفته شود . بعد از اینکه خورشت جا افتاده شد لیمو عمانی را اضافه کنید، سپس میزان نمک و فلفل و زردچوبه خورشت را اندازه کنید و برای بهتر شدن رنگ خورشت مقداری زعفران درون غذا بریزید


.:: ::.


طرز تهیه کشک بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 17 دی 1398 ز : 21:10 | +

طرز تهیه کشک بادمجان

برای تهیه این خوراک خوشمزه و پرطرفدار بادمجانی را انتخاب کنید که کشیده و سیاه رنگ باشد و برگ سبز آن بلند باشد این خصوصیات نشانه یک بادمجان شیرین نباشد. پس از شستشو آنها را پوست بگیرید به دو نیم تقسیم کنید مقداری نمک بر روی بادمجان ها بپاشید و برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کنار قرار دهید تا آبشان کشیده شود و در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف کند .

در مرحله بعدی بادمجان ها را همراه با روغن کم سرخ می کنیم و کنار میگذاریم، در همان تابه پیاز هایی که نگینی خرد شده را ریخته و تفت میدهیم سپس سیر رنده شده را اضافه میکنیم بعد از آن نعنا خشک و گوجه فرنگی را درون تابه ریخته و تفت میدهیم، اضافه کردن گوجه باعث میشود تا تلخی بادمجان از بین برود ، کمی که این مواد را تفت دادیم بادمجان های سرخ شده را با یک گوشت کوب له کرده و پس از انجام این کار به مواد اضافه میکنیم حالا مواد را با هم مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شوند.

در مرحله بعد مقداری نمک و آب درون تابه ریخته و اجازه میدهیم تا مواد کاملا پخته شوند . حالا زمان اضافه کردن کشک می باشد حرارت را کم کنید تا کشک بادمجان به روغن بیافتد اکنون میتوانید گردو های خرد شده را به غذا اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب ترش
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 17 دی 1398 ز : 1:53 | +

طرز تهیه جوجه کباب ترش

مرغ را پس از شستشو پوست گرفته و سپس در اندازه های کوچک بطوری که براحتی سیخ گرفته شوند خرد میکنیم، تکه های خرد شده مرغ را درون کاسه ریخته سپس برای مرینیت کردن جوجه کباب مجلسی رب انار و نمک و فلفل را درون کاسه ریخته و با مرغ مخلوط کنید در مرحله بعد پودر پاپریکا و روغن را اضافه کرده و بخوبی هم بزنید تا تمام قسمت های مرغ مزه دار شود ، توجه داشته باشید که پیاز را نباید در این مرحله اضافه کنید .

کاسه مرغ را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید ، سپس پیاز ها را بصورت خلالی برش زده و بعد از اینکه مرغ را از درون یخچال خارج نمودید پیاز های خرد شده را اضافه کرده و این بار برای ۳ الی ۴ ساعت دوباره در یخچال قرار دهید تا ادویه ها مرغ را حسابی مزه دار کند . اگر مدت زمان بیشتری برای مزه دار کردن جوجه کباب صرف کنید در پایان طعم بهتری را تجربه خواهید نمود . پس از گذشت این زمان مرغ شما آماده برای سیخ گرفتن شده است و بهترین روش طبخ برای جوجه کباب ساده تهیه آن بصورت ذغالی میباشد .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com