تفریحی
تفریحی
طرز تهیه آبگوشت سنتی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 28 دی 1399 ز : 23:24 | +

طرز تهیه آبگوشت سنتی

مرحله اول

برای تهیه آب گوشت حرفه ای پس از اینکه پوست پیاز را جدا کردید آن را درون قابلمه ریخته سپس دنبه را همراه با گوشت به پیاز اضافه می کنیم با هم مخلوط میکنیم مواد را ، در همان حال دارچین و فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد نخود و لوبیا را اضافه میکنیم و روی مواد را آب می ریزیم یک عدد گوجه فرنگی را درسته درون قابلمه انداخته و در آخر لیمو عمانی را اضافه می کنیم قابلمه را بر روی حرارت متوسط اجاق گاز برای مدت زمان تقریبی ۵ ساعت قرار می دهیم .

مرحله سوم

در مرحله بعد و در یک ساعت پایانی پخت یک عدد سیب زمینی را به مواد اضافه می کنیم و پس از آن مقداری نمک درون قابلمه ریخته و آن را قرار می دهیم تا چند قل بزند . زمانی که آبگوشت شما جا افتاده و لعاب دار شد اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله آب را از سایر مواد جدا کرده دنبه را نیز به صورت جداگانه درون کاسه کوبیده و له کنید اگر می‌خواهید خوراک چربی داشته باشید دنبه را به آب غذا اضافه کرده و در کنار ترشی و سبزی خوردن تازه سرو نمایید .

مرحله پنجم

‌سایر مواد حبوبات و گوشت را با گوشت کوبیده و پس از میل نمودن آبگوشت ، گوشت کوبیده را که با دارچین و زعفران تزیین نموده اید را نوش جان کنید  .


.:: ::.


طرز تهیه عدس پلو با گوشت
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 28 دی 1399 ز : 23:22 | +

طرز تهیه عدس پلو با گوشت

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو با گوشت ، پس از اینکه عدس ها را تمیز نمود ای آنها را شسته و همراه با ۴ لیوان آب سرد درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد در همین زمان با یک رنده ریز پیاز ها را رنده کرده و آن ها را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و گوشت را باهم و از دهید سپس به آنها نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید زمانی که به خوبی با هم ترکیب شدند آرد نخودچی را اضافه کنید مواد را در حدی که حالت چسبندگی پیدا کند با هم ورز دهید .

مرحله سوم

حالا مایه را برای مدت زمان ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا جاافتاده‌ شود ، پس از گذشت این فاصله زمانی گوشت را از درون یخچال خارج نموده یک ماهیتابه بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد گوشت‌ها را به صورت قلقلی دراورده و درون ماهیتابه سرخ کنید .

مرحله چهارم

هنگامی که گوشت آماده شد نصف قاشق رب گوجه فرنگی را همراه با یک استکان آب درون ماهیتابه می ریزیم گوشت ها را اضافه کرده و در ظرف را می بندیم تا گوشت ها به خوبی پخته شوند . توجه کنید درب ماهیتابه نیمه باز باشد .

مرحله پنجم

در مرحله بعد خرما ها را می شوییم و پس از اینکه آنها را آبکشی کردیم درون ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم، پس از آماده شدن خرماها کشمش را نیز به صورت جداگانه درون یک ماهیتابه ریخته و همراه با کمی روغن آنها را تفت می دهیم .

مرحله ششم

برای تهیه عدس پلو برنج را چند ساعت قبل از آشپزی در آب نمک بخیسانید . پس از انجام این کار یک قابلمه را آب کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن و نمک به آن اضافه کنید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله هفتم

در این زمان برنج را آماده کرده و به آبی که در حال جوشیدن است اضافه کنید و صبر کنید تا برنج کمی پخته شود برای اینکه غذای بهتری داشته باشیم بهتر است زمانی که برنج زنده تر است آنرا از روی اجاق گاز بردارید ، تا زمانی که می خواهید با مایه گوشت مخلوط کنید برنج شما له نشود .

مرحله هشتم

پس از انجام مراحل بالا و آبکشی کردن برنج و عدس را نیز آبکشی کرده حالا یک قابلمه انتخاب کرده با کمی روغن کف آن را چرب کنید سپس و سیب زمینی یا نآن به عنوان ته دیگ استفاده کنید ، حالا یک لایه برنج ریخته روی آن عدس بریزید به همین صورت قابلمه را پر کنید یک لایه برنج یک لایه عدس .

مرحله نهم

حالا قابلمه را بر روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار داده برای مدت زمان ۵ دقیقه، هنگامی که بخار برنج بلند شد حرارت را کم کنید و برای مدت زمان ۴۵ دقیقه برنج را بگذارید تا عدس پلو خانگی شما آماده برای سرو شود .

مرحله دهم

در مرحله بعد و زمانی که برنج خنک شد آن را درون دیس کشیده و با گوشت قلقلی خرما و کشمش و خلال پسته و خلال بادام همراه با برنج زعفرانی آن را تزیین کنید اکنون عدس پلو رستورانی شما آماده برای سرو می باشد ، نوش جان .


.:: ::.


طرز تهیه ته چین ماکارونی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 27 دی 1399 ز : 19:17 | +

طرز تهیه ته چین ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه ته چین ماکارونی خوشمزه خانگی ابتدا درون یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و با قاشق هم بزنید سپس به آن ماست و کره را اضافه کنید مواد را با هم به خوبی مخلوط کرده در همان حال که مشغول هم زدن هستید نمک و فلفل را اضافه کنید .

مرحله دوم

ماکارونی را آبکش نمایید و پس از انجام این کار مخلوط ماستی را که آماده کرده بودید با ماکارونی مخلوط کنید ، توجه کنید قبل از اینکه ماکارونی را مخلوط کنید و آب آن را کامل بگیرید ، ماکارونی و مایه را بخوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله سوم

این ته چین خانگی را با انواع مختلف ماکارونیهای فرمی و ساده میتوانید تهیه کنید . قالبی را که انتخاب کرده بودید را چرب کنید سپس مواد را درون قالب بریزید ، ظرف را روی گاز و با شعله کم بر روی شعله پخش کن قرار دهید ، یا اینکه درون فر بگذارید .

مرحله چهارم

درب قالب خود را گذاشته و برای مدت زمان ۱ ساعت قالب را درون دستگاه فر و با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ، اگر فر در اختیار ندارید میتوانید قالب را بر روی گاز با حرارت ملایم برای مدت زمان ۱ ساعت بگذارید ، تا ته چین شما آماده برای سرو شود .


.:: ::.


طرز تهیه دمپخت ماهی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 27 دی 1399 ز : 19:14 | +

طرز تهیه دمپخت ماهی

مرحله اول

برای تهیه دمپخت ماهی خوشمزه و خانگی پس از اینکه پیاز را به صورت نگینی خورد کردید یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس کمی روغن درون تابه ریخته و صبرکنید روغن داغ شود پس از انجام این کار پیاز ها را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد سیر را به پیاز اضافه کرده و با هم مخلوط کنید سپس زردچوبه نمک و فلفل سیاه را به آنها اضافه کرده و با هم تفت دهید پس از انجام این کار سبزی قلیه را درون ماهی تابه ریخته و صبر کنید تا کمی سبزی ها به صورت بخارپز درآید .

مرحله سوم

در مرحله بعد سبزی شنبلیله را به سایر مواد اضافه کنید و کمی با هم تفت دهید حالا ماهی را بر روی مواد قرار دهید ، حالا زعفران را که دم کرده بودید بر روی ماهی ریخته و تمام قسمتهای آن را به زعفران آغشته کنید و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا بپزد .

مرحله چهارم

در اواخر پخت ماهی اجاق گاز را خاموش کرده ماهی‌ها را خارج نموده و سبزی ها را بگذارید درون ماهیتابه بماند مقداری نمک اضافه کنید و سیب‌زمینی‌ها را بر روی آن سبزی ها ریخته در ظرف را بسته و اجازه دهید تا بصورت بخار پز آماده شود .

مرحله پنجم

سیب زمینی ها که کمی بخار پز شد آب را اضافه کنید تا بجوشد ، حالا برنج را اضافه کنید ، قبل از اینکه برنج دم بکشد ، ماهی ها را آماده کنید و بر روی برنج قرار دهید ، اجازه دهید تا برنج و ماهی با هم دم بکشند و غذای شما آماده شود .


.:: ::.


روش پخت لبو
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 27 دی 1399 ز : 19:12 | +

روش پخت لبو

مرحله اول

برای پخت لبو بهتر است از لبو های استفاده کنید که قرمز تر و پررنگ تر می باشند و سایز های متوسط و کوچکی داشته باشند ، حالا لبو ها را با اسکاج و آب سرد بشورید ، سر و ته آنها را جدا کنید و درون یک قابلمه مناسب قرار دهید .

مرحله دوم

ظرف را بر روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید آب را در حدی که کاملا روی لب‌ها را بپوشاند اضافه نمایید ، درب قابلمه را به صورت قرار دهید که یک گوشه آن باز بماند و صبر کنید تا لبوها برای مدت زمان ۴ ساعت با این مقدار آب پخته شود برای تست می توانید یک چنگال درون لبو فرو کنید .

مرحله سوم

پس از اینکه لبو پخته شد آنها را جدا کنید و به صورت دلخواه آنها را برش بزنید ، پوست لبوی پخته شده به راحتی جدا میشود ، حالا مقداری نبات یا شکر به آب لبوی درون قابلمه اضافه نمایید ، هر چه مقدار نبات و شکر بیشتر باشد للوی شما شیرین‌تر خواهد شد .

مرحله چهارم

در این مرحله لبو های آماده شده را دوباره درون قابلمه ریخته و این بار اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۰ دقیقه با حرارت کم بپزد ، با این کار آب لبو غلیظ تر میشود و لبوها هم شیرین تر خواهند شد . اکنون پخت لبوها تمام شده و آماده برای سرو می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه خورش کنگر با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 25 دی 1399 ز : 21:56 | +

طرز تهیه خورش کنگر با مرغ

مرحله اول “سرخ کردن مرغ”

برای تهیه خورش کنگر خوشمزه و عالی با مرغ ابتدا پیازها را ریز خورد کرده و سپس درون یک ماهیتابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن پیازها را تفت میدهیم هنگامی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد مرغ را به آن اضافه می کنیم و با حرارت کم اجازه می دهیم تا سرخ شوند ‌

مرحله دوم “مرینیت مرغ”

در همان حال که مشغول تفت دادن مرغ هستیم زردچوبه و نمک را به آن اضافه می کنیم کمی که مخلوط شد ، فلفل را بر روی مرغ و تفت می دهیم .مواد را هم می زنیم سپس به آن رب گوجه فرنگی و هل را اضافه می کنیم برای اینکه بوی خامی رب گرفته شود کمی آن را سرخ می کنیم .

مرحله سوم “سرخ کردن کنگر”

در مرحله بعد مقداری آب جوش بروی مواد ریخته درب ظرف را بسته و اجازه می‌دهیم تا با حرارت کم پخته شود . در این فاصله کنگرها را که از قبل شسته بودیم درون یک ماهی تابه ریخته و سرخ میکنیم در حدی که نرم شوند نیازی نیست کاملاً سرخ شوند .

مرحله چهارم “پخت خورش”

در مرحله بعد و پس از اینکه کنگره ها سرخ شد آن را به خورش مرغ اضافه می کنیم سپس زعفران دم شده غلیظ را به سایر مواد اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم . در ۱۵ دقیقه پایانی پخت آلو هایی را که از قبل خیسانده بودیم به مواد اضافه می کنیم .

مرحله پنجم “نکات پایانی پخت”

در مرحله بعد اگر به خورشتی با طعم ملس علاقه دارید مقداری شکر به آن اضافه کنید خورش را هم زده تا کاملاً یکدست شود برای بهتر شدن آن میتوانید از مقدار کمی آبغوره به عنوان چاشنی استفاده نمایید


.:: ::.


طرز تهیه خورش تره با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 25 دی 1399 ز : 1:11 | +

طرز تهیه خورش تره با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش تره با مرغ ساقه های سبز تره فرنگی را جدا کنید سپس درون آب و محلول ضدعفونی ریخته و پس از تمیز نمودن درون میکسر بریزید و خرد کنید . تره فرنگی را درون قابلمه ریخته و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید .

مرحله دوم

حالا مواد را مرتب هم بزنید تا کمی آب بیاندازد و حجم آن کمتر شود ، با این کار ، شما در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف خواهید کرد ، پس از آماده شدن تره فرنگی ها را درون ماهیتابه ریخته ، کمی روغن اضافه کنید سپس سیر های له شده را درون تابه ریخته و با هم تفت دهید .

مرحله سوم

اندکی بعد زردچوبه را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید ، هنگامی که سرخ شدند ، تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس آنها را هم زده بعد از انجام این کار آنها را به مواد درون ماهیتابه اضافه نمایید ، مواد را هم بزنید سپس درب ظرف را ببندید تا خورش کمی خودش را بگیرد .نیاز نیست منتظر بمانید تا تخم مرغ ها سفت شوند .

مرحله چهارم

درون قابلمه ای جداگانه روغن زیتون را ریخته و پس از داغ شدن مرغ را اضافه کرده و تفت دهید ، زردچوبه و دارچین را به مرغ اضافه کنید ، حالا لپه های پخته شده را به مرغ اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن ، ۲ لیوان آب به آن اضافه نمایید ، صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله پنجم

هنگامی که خورش شروع به جوشیدن کرد مواد تره فرنگی و تخم مرغ را به خورش محلی اضافه کنید . حرارت اجاق گاز را کم کرده و اجازه دهید تا خورش برای مدت زمان ۲ ساعت با این حرارت پخته و جا افتاده شود ‌، در این مدت در چند مرحله به خورشت نگاه کنید .

مرحله ششم

در این مرحله اگر احساس کردید آب خورش بخار شده میتوانید به آن آب اضافه نمایید . بصورت تجربی و پس از گذشت ۲ ساعت باید خوراک شما غلیظ و لعاب دار شده باشد . در کنار برنج سرو کرده و نوش جان نمایید . چاشنی کنار خورش ترشی و شور می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه خورش لبو با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 23 دی 1399 ز : 21:31 | +

طرز تهیه خورش لبو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش لبو با مرغ ابتدا لبو ها را پوست کنده و خرد کنید سپس مرغ را شسته و پس از خشک شدن کنار قرار دهید حالا پیاز را به صورت خلالی ریز خورد کنید و یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده همراه با مقداری روغن پیاز ها را تفت دهید

مرحله دوم

در این مرحله و پس از اینکه پیاز ها نرم و شیشه ای شدند مرغها را به ماهیتابه اضافه کرده و تفت دهید پس از اینکه مرغها سرخ شد آنها را از ماهیتابه خارج کنید .لبو هایی را که خورد کرده بودید نیز به صورت خلالی برش زده و درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید .

مرحله سوم

هنگامی که مشغول تف دادن لبو هستید مرتب آنها را هم بزنید تا به صورت یکدست و یکنواخت سرخ شوند پس از آماده شدن مرغ های سرخ شده را به خورشت اضافه کرده سپس نمک و قیسی را به آنها اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این زمان سه لیوان آب جوش را آماده کرده و به خورش لبو اضافه نمایید ، درب ظرف را گذاشته و حرارت را کم کنید تا خوراک شما با حرارت پایین بپزد و غذای شما جا افتاده و لعاب دار شود . در پایان آبلیمو را اضافه کرده و همراه با پلو نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پنیر موزارلا خانگی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 دی 1399 ز : 23:10 | +

طرز تهیه پنیر موزارلا خانگی

مرحله اول

برای تهیه پنیر موزارلا خانگی شیر را درون یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به درجه حرارت ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتی گراد برسد به صورت تجربی دما در حدی باشد که وقتی انگشت خود را داخل شیر فرو بردید گرمای آن را احساس کنید .

مرحله دوم

هنگامی که به این درجه رسید اجاق گاز را خاموش کرده و سرکه را به شیر اضافه نمایید . شیر را برای مدت زمان تقریبی ۵ دقیقه هم بزنید تا شیر ببره و دلمه ببنده . حالا درب قابلمه را قرار دهید و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا رویه بگیره .

مرحله سوم

بعد از این که رویه شیر آماده شد آن را در ابعاد دو سانتی برش بزنید و با صافی آن را از آب پنیر جدا نمایید حالا مواد را ورز دهید تا منسجم شوند و آب اضافه آنها گرفته شود اگر احساس کردید پنیر شما کم نمک می‌باشد . دو یا سه قاشق غذاخوری نمک به آب پنیر پیتزا اضافه نمایید .

مرحله چهارم

در این مرحله آب پنیر را دوباره روی اجاق گاز قرار داده و صبر کنید تا به درجه حرارت ۶۰ تا ۶۵ درجه سانتیگراد برسد ، یعنی در حدی باشد که شما انگشت خود را نتوانید درون آن برای ۲ ثانیه نگه دارید .

مرحله ششم

در این مرحله پنیر را برای سه نوبت و هر بار برای یک دقیقه داخل آب قرار داده و ورز دهید تا حالت کشسانی پنیر بیشتر شود بعد از انجام این کار پنیر را گرد کرده و برای مدت زمان ۵ دقیقه درون آب یخ قرار دهید تا پنیر حالت خود را حفظ کند .

مرحله هفتم

پس از انجام این مراحل و اتمام کار پنیر پیتزا شما تقریباً آماده شده حالا این پنیر را اگر درون آب نمک قرار دهید می توانید آن را برای مدت زمان یک هفته نگهدارید و اگر داخل سلفون قرار دهید می توانید برای یک ماه درون فریزر از آن نگهداری کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خورش پرتقال شمالی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 دی 1399 ز : 22:58 | +

طرز تهیه خورش پرتقال شمالی

مرحله اول

برای تهیه خورش پرتقال شمالی خوشمزه و خوش خوراک ، پیاز را در ابعاد کوچک خرد کرده سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقدار کمی روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد پیاز ها را درون ماهیتابه ریخته و آنها را تفت دهید .

مرحله دوم

سویا ها را یک ساعت قبل از آشپزی در آب بخیسانید ، سپس آنها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود کمی که پیازها تفت داده شد سبک و نرم شدن سویاها را همراه با زنجبیل اضافه کنید مواد را با هم مخلوط کرده و کمی تفت می دهید

مرحله سوم

زمانی که این مواد سرخ شدند ،زردچوبه را به خورش اضافه کنید و با هم مخلوط کنید پس از انجام این کار ، رب آلوچه را همراه با زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید و هم بزنید حالا با حرارت کم این مواد خورشتی را تفت دهید ،

مرحله چهارم

در مرحله پایانی پخت کینوت را همراه با آب پرتقال به خورشت اضافه کنید کمی مواد را مخلوط کرده سپس آب را اضافه کرده و درب ظرف را ببندید اجازه دهید تا با حرارت کم خورش رستورانی کاملا پخته و جا افتاده شود .

نکات پخت خورش پرتقالی

این خورش گیاهی و رژیمی را همراه با برنج سرو نمایید . برای عطر و طعم بهتر مقداری زعفران را کمی قبل از سرو غذا اضافه نمایید . طعم خورش بستگی به رب آلوچه و آب پرتقال شما دارد اگر ترش یا ملس میخواهید به این مسئله توجه نمایید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com