تفریحی
تفریحی
طرز تهیه برگر مرغ و قارچ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 6 بهمن 1399 ز : 21:40 | +

طرز تهیه برگر مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه یک برگر مرغ و قارچ خانگی و خاص ، پس از اینکه شما قارچ ها را خورد کردید یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه کنید ، حالا قارچ ها را درون تابه ریخته و با حرارت ملایم آنها را تفت دهید ، تا زمانی که آب قارچها گرفته شود .

مرحله دوم

در مرحله بعد قارچ ها را کنار قرار داده و صبر کنید تا خنک شوند ، تا خنک شدن قارچ ها مشغول چرخ کردن گوشت مرغ شوید ، پس از اینکه گوشت مرغ را چرخ کردید قارچ و هویج را به آن اضافه کرده و دوباره با هم مواد را چرخ کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد پیاز رنده شده را به گوشت اضافه کرده و با هم مخلوط کنید ، سپس نمک و ادویه را همراه با کمی پودر سیر و ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری آرد سوخاری به مواد اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا کاملاً مایه شما منسجم و یک دست شود .

مرحله چهارم

در مرحله بعد مواد را تست کنید ، اگر احساس کردید شل می باشد مقداری آرد سوخاری به آن اضافه کنید . مواد را برای یک ساعت درون یخچال قرار داده ، سپس آنها را درون پلاستیک فریزر کرده و به حالت گرد درآورید ، دوباره همبرگر را درون فریزر برای مدت زمان ۲ ساعت قرار دهید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده و مقدارکمی روغن به آن اضافه کنید ، توجه کنید حرارت شما هم باید کم باشد ، برگرها را از درون یخچال خارج نموده و درون ماهیتابه ریخته حالا دو طرف برگر ها را سرخ نمایید .

مرحله ششم

در مرحله بعد و پس از سرخ کردن برگرها ، نان خود را باز کرده و کمی سس کچاپ کف نان ریخته ، سپس پیاز حلقه شده را اضافه کرده و بعد از آن برگر مرغ را قرار دهید ، روی برگر یک لایه پنیر گودا ، سپس سس مایونز و خیارشور را اضافه کنید ، روی این مواد را هم با کاهو و گوجه و سبزی جعفری بپوشانید .

مرحله هفتم

نکات پخت همبرگر خانگی را در ادامه بخوانید ، اضافه نمودن قارچ باعث خواهد شد تا برگر شما نرم شود و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند ، این مقدار مواد به شما ۹ عدد برگر خواهد داد . پنیر گودا هم طعم ساندویچ شما را بینهایت خوشمزه خواهد کرد و حرارت برگر مرغ تازه باعث آب شدن پنیر در ساندویچ خواهد شد .


.:: ::.


طرز تهیه کوکو بادمجان و کدو
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 5 بهمن 1399 ز : 22:27 | +

طرز تهیه کوکو بادمجان و کدو

مرحله اول

برای تهیه کوکو بادمجان و کدو پس از اینکه پوست بادمجان ها را گرفتید آنها را برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت درون کاسه آب نمک قرار دهید با انجام این کار هنگام سرخ کردن و روغن کمتری مصرف خواهید کرد و هم اینکه تلخی بادمجان کم خواهد شد .

مرحله دوم

در مرحله بعد بادمجانها را دیس کرده به صورت نگینی و بعد از آن کدو و سیب زمینی را هم به همین صورت خرد نمایید ، سیب زمینی ها را درون ماهی تابه ریخته و همراه با مقداری زردچوبه آنها را سرخ کنید ، سیب زمینی را از درون ماهیتابه خارج کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد که دو ها را درون همون ماهی تابه ریخته و با روغن کمی سرخ کنید تا بافت آن نرم شود بعد از کمی تفت دادن در ماهیتابه را ببندید تا کمی کدوها پخته شود ، با انجام این کار شما برای سرخ کردن کدو روغن کمتری مصرف خواهید کرد .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و پس از سرخ کردن کدو ، نوبت به سرخ کردن بادمجان ها می‌رسد روغن کمی درون تابه ریخته و بعد از کمی تفت دادن درب تابه را ببندید تا روغن کمتری برای سرخ کردن مصرف کنید . هنگامی که بادمجانها نرم شدن درب تابه را برداشته تا کاملاً سرخ شوند .

مرحله پنجم

در مرحله بعد تمامی مواد را با هم مخلوط کرده سپس به آنها فلفل دلمه و پیازچه و گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کنید . هنگامی که مواد با هم مخلوط شد ادویه را اضافه کرده و پس از اینکه مایه سرد شد ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم و تخم مرغ را به مایه کوکو بادمجان اضافه نمایید .

مرحله ششم

در مرحله بعد مایه کوکو را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود توجه کنید که این مایه باید شل باشد . ماهیتابه ای را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد مایه کوکو را درون تابه ریخته و آن را با پشت قاشق صاف نمایید .

مرحله هفتم

در مرحله بعد و بعد از گذشت ۳ الی ۴ دقیقه در ماهیتابه را ببندید ، تا کوکو خودش را بگیرد پخته شود . سپس کوکو را درون ماهی تابه بچرخانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید، خوراک بادمجان را همراه با سبزی تازه و ترشی بندری همراه با نان سنگک سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه شامی ترش ماسوله
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 4 بهمن 1399 ز : 22:33 | +

طرز تهیه شامی ترش ماسوله

مرحله اول

برای تهیه شامی ترش ماسوله با رب انار ابتدا پیاز را درشت خرد کنید سپس آن را همراه با سینه مرغ درون چرخ گوشت ریخته و برای ۲ مرحله آنرا چرخ نمایید . حالا به گوشت چرخ شده تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را با دست چنگ بزنید

مرحله دوم

در مرحله بعد دو قاشق غذاخوری سبزی خرد شده جعفری و گشنیز را به گوشت اضافه کنید . مواد را به خوبی ورز دهید ، حالا نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید ، در حدی که گوشت حالت چسبندگی پیدا کند مواد را ورز دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آنرا برای مدت زمان ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود . در این فاصله زمانی به سراغ آماده کردن سس ترش ماسوله میرویم . برای این کار ۱ عدد پیاز را نگینی خرد کرده و درون ماهیتابه تفت میدهیم .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و زمانی که پیاز داغ بصورت عسلی رنگ درآمد ، رب گوجه فرنگی را همراه با رب انار و آبغوره به آن اضافه میکنیم ، مواد را با هم مخلوط کرده تا با حرارت ملایم به غلظت مناسب برسد . اجاق را خاموش کرده و سس را کنار قرار میدهیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد ماهی تابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد از مایه گوشت برداشته و در کف دست حالت دهید سپس شامی محلی را درون تابه ریخته و با حرارت کم دو طرف آن را سرخ کنید .

مرحله ششم

در مرحله بعد و پس از اینکه شامی کباب سرخ شد آن ها را درون ماهیتابه ای که سس در آن قرار دارد ریخته و برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی حرارت پایین قرار دهید تا کاملا یکدست و جا افتاده شود کباب شما . این خوراک را همراه با برنج دودی نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ بلدرچین
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 4 بهمن 1399 ز : 22:29 | +

طرز تهیه سوپ بلدرچین

مرحله اول

برای تهیه سوپ بلدرچین پس از اینکه گوشت را تمیز نمودید آنرا درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم و کم اجاق گاز قرار دهید ، حالا آب را در حدی که کاملا روی گوشت را بگیرد به قابلمه اضافه نمایید و بعد  از انجام این کار پیاز را بصورت نگینی خرد کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد پیاز های خرد شده را به خوراک بلدرچین اضافه نمایید سپس زردچوبه و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید . حالا گندم ها را بشویید و هویج را نیز بصورت نگینی بر روی تخته آشپزی خرد کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد هویج و گندم را به سوپ خوشمزه اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم مواد سوپ کاملا پخته شوند . هنگامی که گوشت پخته شد آنرا از درون قابلمه خارج نموده و استخوان های آنرا با دقت جدا کنید و بصورت ریش ریش خرد نمایید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد گوشت بلدرچین را دوباره به سوپ مقوی و مناسب برای سرماخوردگی اضافه کنید . در این زمان سیب زمینی ها را نیز بصورت نگینی خرد کرده و همراه با ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به خوراک اضافه کنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد اگر دوست داشتید کمی روغن زیتون هم به غذا اضافه کنید و صبر کنید تا سوپ خوشمزه لعاب دار و جا افتاده شود . گوشت بلدچرین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر از گوشت سایر پرندگان پروتئین دارد و منبع خوب نیاسین، فسفر، کلیسیم ،مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم است و سعی کنید این نوع گوشت را در برنامه غذایی خود قرار دهید .


.:: ::.


طرز تهیه سبزی پلو با ماهی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 3 بهمن 1399 ز : 1:51 | +

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

مرحله اول

برای تهیه سبزی پلو با ماهی جنوبی ابتدا ماهی را مرینیت ماهی را شروع می کنیم برای این کار یک روز قبل از آشپزی ماهی ها را تمیز کرده ، سپس همراه با نمک و پیاز رنده شده و لیمو ترش تازه فیله های ماهی را مزه دار می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد قابلمه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده هنگامی که شروع به جوشیدن کرد، برنجی را که از قبل خیس کرده بودیم همراه با نمک درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا برنج کمی پخته و قد بکشد .

مرحله سوم

در مرحله بعد سبزی های خرد شده را که شامل گشنیز جعفری پیازچه و تره می باشد را به برنج اضافه میکنیم ، صبر میکنیم تا برنج همراه با سبزی چند دقیقه بجوشد . پس از انجام این کار برنج را آبکش کرده و آن را دم میگذاریم قبل از اینکه درب قابلمه را ببندیم مقداری روغن بر روی برنج اضافه می کنیم .

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی ماهی ها را آماده می کنی یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده و فیله های ماهی را همراه با روغن درون تابه ریخته و سرخ میکنیم بعد از اینکه ماهی ها سرخ شد و در لحظات آخر زعفران را همراه با لیمو ترش به آن اضافه می کنیم .

مرحله پنجم

صبر میکنیم تا برنج دم بکشد سپس سبزی پلو آماده را همراه با ماهی های سرخ شده تزیین کرده و خوراک ماهی را آماده برای سرو میکنیم . چون طبع ماهی سرد است میتوانید از خرما و یا رنگینک به عنوان مصلح سردی ماهی استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 2 بهمن 1399 ز : 1:7 | +

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک

مرحله اول

برای تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک پس از اینکه گوشت را تمیز نمودید آنرا بصورت خورشتی قیمه قیمه کنید ، سپس گوشت را درون قابلمه ریخته و پیازهای خرد شده را همراه با سبزی خشک و لوبیا به آن اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعد فلفل و زردچوبه را همراه با یک قاشق چایخوری پودر لیمو عمانی به مواد اضافه نمایید پس از انجام این کار نصف لیوان آب بر روی خورشت ریخته و آنرا بر روی حرارت خیلی کم قرار دهید تا مواد پخته شوند .

مرحله سوم

در این مرحله یک دم کنی روی در قابلمه کشیده و اجازه دهید تا گوشت همراه با سایر مواد پخته و نرم شوند توجه کنید که حرارت اجاق گاز باید خیلی کم باشد پس از گذشت ۱۰ دقیقه و زمانی که سبزی بخار کرد و آب خورشت تبخیر شد ، با یک قاشق چوبی مواد را هم بزنید .

مرحله چهارم

در این مرحله روغن را اضافه کنید و سبزی ها را تفت دهید تقریباً برای مدت زمان ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید ، اگر می خواهید خورشت پر روغن و چربی داشته باشید از روغن بیشتری برای تفت دادن سبزی ها استفاده کنید

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از سرخ کردن سبزی ها مقداری روغن در گوشه قابلمه ریخته و شنبلیله خشک را در آن روغن تفت دهید ، پس از انجام این کار چهار لیوان آب به خورش اضافه کرده و بر روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید سپس دو عدد لیموعمانی به آن اضافه نمایید .

مرحله ششم

توجه کنید ۱۰ دقیقه قبل از آشپزی ، لیمو عمانی ها را درون آب داغ قرار دهید و با چنگال آنها را سوراخ کنید تا تلخی لیمو گرفته شود ، حالا اجازه دهید تا خورش به خوبی و کاملاً پخته و جا افتاده شود . پس از گذشت ساعت نمک و آبلیمو را به خورش اضافه کنید .

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را به صورت نیمه باز قرار داده و برای مدت زمان یک ساعت صبر کنید تا خورش به روغن بیفتد ، اگر برای تهیه خورشت قورمه سبزی میخواهید از سبزی تازه استفاده کنید بجای ۳۰ گرم سبزی خشک باید از ۵۰۰ گرم سبزی تازه استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت هویج و به
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 2 بهمن 1399 ز : 1:5 | +

طرز تهیه خورشت هویج و به

مرحله اول

برای تهیه خورشت هویج و به اولین کاری که میکنید خلال کردن هویج ها می باشد ، سپس هویج های رنده شده را درون ماهیتابه ریخته و برای ۱۰ دقیقه تفت دهید سپس به آن به را اضافه کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه آنها را با هم دوباره تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد ادویه‌ها را  که شامل نمک و فلفل و زردچوبه و تخم گشنیز و پودر زنجبیل می‌باشد را به آنها اضافه نموده و پس از مخلوط کردن ، یک قاشق و نیم رب گوجه فرنگی را با مواد مخلوط کنید مواد را در حدی که خامی رب گوجه گرفته شود تفت دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد پیازهای خلالی شده را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید تا زمانی که طلایی رنگ شوند سپس زردچوبه و گوشت را به پیاز های سرخ شده اضافه کرد و با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم .

مرحله چهارم

پس از تفت دادن مواد تخم گشنیز و نمک را به آن اضافه کرده سپس هویج و به تفت داده شده را به گوشت اضافه می کنیم و با هم مخلوط میکنیم . کمی که مواد تفت داده شد آب را همراه با یک حبه سیر و آلو و چوب دارچین و هل به خورش به اضافه میکنیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد حرارت اجاق گاز را کم میکنیم و اجازه می‌دهیم تا خورشت هویج برای مدت زمان تقریبی ۳ ساعت بپزد تا کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود . بجای گوشت بوقلمون هم میتوانید از گوشت گوساله و گوسفند هم استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خورش غوره با گوشت
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 30 دی 1399 ز : 22:39 | +

طرز تهیه خورش غوره با گوشت

مرحله اول

برای تهیه خورش ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده سپس کمی روغن به آن اضافه می کنید بعد از انجام این کار گوشت را همراه با پیاز داغ درون قابلمه ریخته ، آنها را کمی تفت می دهیم سپس آب را به گوشت اضافه می کنی تا پخته شود .

مرحله دوم

در مرحله بعد و تا زمانی که گوشت می پزد سبزی ها را پاک کرده و پس از شستشو و ضدعفونی کردن ، سبزی ها را خورد می کنیم ، یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده کمی روغن به آن اضافه می‌کنیم و پس از داغ شدن روغن سبزیها را درون ماهیتابه ریخته و تفت می دهیم

مرحله سوم

در مرحله بعد صبر می کنیم تا گوشت بپزد و پس از پخته شدن ، سبزی هایی را که تفت داده بودیم به گوشت اضافه می کنیم . مواد را هم زده و برای ۱۰ دقیقه  اجازه می‌دهیم تا با هم بپزند . در آخر غوره و نمک را اضافه میکنیم و اجازه می‌دهیم تا خورش جا افتاده و لعاب دار شود .


.:: ::.


طرز تهیه پیاز سوخاری
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 29 دی 1399 ز : 21:33 | +

طرز تهیه پیاز سوخاری

مرحله اول

برای تهیه پیاز سوخاری ابتدا پوست پیاز ها را جدا نموده و آنها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید قطر حلقه ها تقریباً یک سانتی باشد حلقه ها را به صورت دو به دو جدا کنیم ، یعنی هر حلقه پیاز شما دوبل باشد .

مرحله دوم

پنیر پیتزا خود را آماده کرده و به قطر حلقه های پیازی که برش زده اید پنیر را هم ببرید ، پیازها را از هم جدا کرده و پنیر پیتزا را در بین آنها قرار داده و دوباره به حالت اول پیازها را برگردانید (یعنی ‌یه‌ حلقه ‌پیاز‌ بعد ‌پنیر‌ بعد‌ یه ‌حلقه ‌پیاز).

مرحله سوم

در مرحله بعد دو عدد تخم مرغ را درون یک کاسه شکسته سپس نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم . درون ظرفی دیگر نمک و فلفل و پودر سیر را با آرد شیرینی مخلوط میکنیم

مرحله چهارم

در این مرحله حلقه های پیاز را ابتدا درون آرد سفید قرار داده و با آرد تمام قسمت های پیاز را آغشته می کنی پس از انجام این کار حلقه‌های پیاز را درون ظرف تخم مرغ گذاشته سپس حلقه های پیاز را درون آرد سوخاری میغلطانیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن پیاز ها یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن را درون ماهیتابه می ریزیم پس از اینکه روغن داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته و سرخ می کنیم ،

مرحله ششم

در مرحله بعد و در زمانی که پیازهای سوخاری آماده شد آنها را بر روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی آن گرفته شود . اکنون خوراک سوخاری شما آماده برای سرو می باشد . میتوانید از آن برای دورچین انواع غذا استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 29 دی 1399 ز : 21:30 | +

طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده گیاهی خوشمزه و خاص ابتدا یک قابلمه را آماده کنید مقداری آب به آن اضافه کنید سپس سویا ها را همراه با زردچوبه ادویه و پودر سیر و پودر آویشن به قابلمه اضافه نمایید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۰ دقیقه خیس بخورد .

مرحله دوم

در مرحله بعد تخم های کتان را درون آسیاب ریخته و خرد کنید سپس تخم کتان را در مقدار کمی آب گرم حل کنید و اجازه دهید تا لعاب دار شود . در این فاصله سویاهای خیس خورده را درون آبکش ریخته و با دست فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد سویا را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید ، حالا سویا را با پیاز رنده شده و تخم کتان مخلوط نمایید .این مواد را با هم ورز دهید ، سپس آرد لپه ، زعفران و نمک را اضافه کنید و با دست آن ها را مخلوط کرده و ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند .

مرحله چهارم

در این مرحله روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت ظرف را درون یخچال قرار دهید تا کاملا آماده برای طبخ شود . ظرف را از یخچال خارج کرده و از مایه کباب کوبیده خانگی برداشته و سیخ بگیرید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد آتش را روشن کرده و سیخ را روی حرارت ذغال قرار دهید و غذا را آماده نمایید . در کنار کباب خود فلفل دلمه و گوجه فرنگی هم میتوانید سیخ بگیرید و کباب کنید را همراه با برنج استفاده کنید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com