تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کیک بدون فر
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 16 بهمن 1399 ز : 7:35 | +

طرز تهیه کیک بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک بدون فر ابتدا شیر را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده تا کمی گرم شود و به صورت ولرم درآید ، پس از انجام این کار شعله پخش کن را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و حرارت را کم کنید تا شعله پخش کن گرم شود .

مرحله دوم

در این مرحله یک ماهیتابه قطر ۲۰ سانتیمتر انتخاب کرده کف آن را کمی چرب کنید سپس آن را آرد پاشی کنید به صورتی که تمام قسمت های ماهیتابه به آرد آغشته شود . حالا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و برای دو بار آنها را الک کنید ، آرد الک شده را کنار هم قرار داده و خود را برای آماده کردن مواد دیگر آماده کنید

مرحله سوم

در این مرحله شکر را همراه با تخم مرغ و وانیل را درون کاسه ریخته و با یک همزن دستی آنها را هم بزنید ، هم زدن شما باید در حدی باشد که رنگ تخم مرغ به صورت کرم رنگ در آید . شیر ولرم را به آنها اضافه کرده سپس روغن را با مواد مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را آهسته و در سه نوبت به مایه کیک مجلسی اضافه نمایید و به آرامی مواد را هم بزنید ، مایه کیک را درون ماهیتابه ریخته سپس دم کنی را بر روی آن قرار دهید ، این کار شما باعث می شود که حرارت خارج نشود و ظرف عرق نکند .

مرحله پنجم

توجه کنید حرارت شما نباید خیلی کم باشد و یا خیلی زیاد کمی رو به متوسط باشد ، اگر حرارت زیاد باشد کیک شما خواهد سوخت . بعد از گذشت ۲۰ دقیقه درب ماهیتابه را بردارید ، مدت زمان پخت کیک خوشمزه شما ۳۰ دقیقه میباشد .

مرحله ششم

در این مرحله با یک خلال چوبی کیک خود را تست کنید ، اگر مواد به کیک چسبیده بود یعنی آن نپخته است و اگر خلال تمیز بود یعنی کیک خانگی کاملاً مغز پخت شده است .پس از اینکه کیک به خوبی جا افتاده و پخته شد اجاق‌گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا در همان حالت سرد شود .

مرحله هفتم

در این مرحله و پس از خنک شدن ابتدا با کمک یک چاقو کیک را از بدنه ماهیتابه جدا کنید سپس آن را برگردانید و دوباره برای مدت زمان ۵ دقیقه بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده تا از طرف دیگران هم برشته شود و تغییر رنگ دهد .

مرحله هشتم

اگر میخواهید کیک کاکائویی تهیه کنی یک قاشق از آرد را کم کرده و به جای آن از یک قاشق سر پر پودر کاکائو استفاده کنید ، در ضمن اگر کیک‌کاکائویی درست کردید نیازی نیست که آن را برگردانید و طرف دیگر آن را بپزید ، این کیک را درون قابلمه نچسب و پلوپز هم میتوانید آماده کنید .

مرحله هشتم

برای بهتر شدن مزه کیک و تزیین آن میتوانید مقداری پودر قند الک شده روی کیک بپاشید ، همچنین یک تا ۲ قاشق غذاخوری کشمش و گردو هم میتوانید به مواد اولیه اضافه کنید . اگر مواد اولیه را بیشتر کردید برای پخت کیک به زمان بیشتری نیاز دارید و از یک کاغذ روغنی برای کف ماهیتابه استفاده کنید تا کیک ساده نسوزد .


.:: ::.


طرز تهیه لازانیا بدون فر
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 15 بهمن 1399 ز : 23:10 | +

طرز تهیه لازانیا بدون فر

مرحله اول

برای تهیه لازانیا بدون فر پس از اینکه قارچها را به صورت ورقه ای خرد کردید آنها را درون ماهیتابه ریخته و تفت بدید و آنها را کنار گذاشته سپس پیاز را ریز کرده و درون ماهیتابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد گوشت را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند ، حالا فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کرده و به مواد اضافه کنید و با هم سرخ نمایید ، پس از انجام این مراحل قارچ های سرخ شده را اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله نمک و فلفل را همراه با ادویه مخصوص لازانیا و مقداری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم ، در ضمن موادی که برای مایه لازانیا استفاده می‌کنید سلیقه ای می باشد و مقدار آن بستگی به ذائقه خود شما دارد .

مرحله چهارم

یک قابلمه بر روی اجاق گاز را داشته و به آن آب اضافه کنید ، هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد ورقه های لازانیا همراه با کمی روغن و نمک برای مدت زمان ۱۰ دقیقه درون قابلمه قرار دهید تا آنها نرم و بصورت نیم پز آماده شوند .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن ورقه های لازانیا آن ها را درون آبکش ریخته و آب سرد را بر روی آن ها بریزید ، حالا یک پارچه تمیز بر روی میز پهن کنید و ورقه های لازانیا را بروی پارچه قرار دهید ، تا آب اضافه آن ها گرفته شود .

مرحله ششم

در این مرحله سس خوشمزه و مخصوص بشامل را آماده کنید برای این کار آرد را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ، سپس به آن کره را اضافه کنید و با هم کمی تفت دهید ، حالا شیر گرم را به آرد اضافه کنید و مدام مواد را هم بزنید تا غلیظ شود به سس مقداری هم نمک و فلفل اضافه کنید .

مرحله هفتم

در این مرحله ماهیتابه دو طرفه را آماده کرده واشر آن را جدا کنید ، کف ماهیتابه را چرب کنید سپس سیب زمینی را ورقه ورقه کنید و در کف ماهیتابه بچینید ، سپس ورقه های لازانیا خانگی را روی سیب زمینی ها قرار دهید ، با این کار لازانیا نخواهد سوخت .

مرحله هشتم

در این مرحله روی ورقه های لازانیا سس سفید ریخته بعد پنیر پیتزا و بعد مواد گوشتی را اضافه کنید ، بصورت لایه لایه مواد را ریخته ، سس بشامل را روی آخرین ورقه لازانیا هم بریزید این کار برای خشک نشدن لازانیا می‌باشد .

مرحله نهم

در این مرحله بر روی مواد پنیر پیتزا و سس سفید بریزید ، حرارت را خیلی کم کرده و یک شعله پخش کن بر روی اجاق گاز قرار دهید ، سپس ظرف را روی اجاق گاز برای مدت زمان ۳۰ الی ۳۵ دقیقه قرار دهید تا خوراک لازانیا شما آماده شود .


.:: ::.


طرز تهیه کیک یخچالی ساده
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 14 بهمن 1399 ز : 23:49 | +

طرز تهیه کیک یخچالی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی ساده ابتدا شیر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود ، پس از انجام این کار شکلات را به شیر اضافه کرده و بصورت مداوم آن را هم بزنید تا ته نگیرد و شکلات درون شیر حل شود .

مرحله دوم

‌در مرحله بعد بیسکویت ها را خرد کرده سپس آنها را به شیر داغ اضافه کنید ، پس از انجام این کار پودر کاکائو و سایر مغزهای آماده کرده را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، حالا قالب کیک خانگی خود را آماده کرده و مایه را درون قالب بریزید .

مرحله سوم

در این مرحله برای روی کیک ، خامه را داغ کرده و قبل از اینکه به نقطه جوش برسد اجاق گاز را خاموش کنید و آن را با شکلات مخلوط نمایید ، هنگامی که مواد بخوبی با هم مخلوط و یکدست شدند ، آن را بر روی مایه کیک درون قالب بریزید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد مقداری از خامه شکلاتی را نگه دارید تا در پایان از آن برای تزیین کیک ساده استفاده کنید ، زمانی که قالب کیک آماده شد آن را برای مدت زمان ۸ الی ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده برای سرو شود ، کیک ساده را با نوتلا و خامه تزیین کرده و نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه زرشک پلو با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 13 بهمن 1399 ز : 1:33 | +

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه زرشک پلو با مرغ ابتدا مقداری از پیاز خرد شده راهمراه با هویج و فلفل دلمه‌ای در کف قابلمه ریخته و سپس تکه های مرغ را بر روی مواد قرار داده و روی آنها نمک و فلفل می پاشیم حالا چیزی در حدود ۳ یا ۴ قاشق ظرف راندم کرده بر روی مرغ ها می باشید .

مرحله دوم

در این مرحله الباقی پیازهای خرد شده را همراه با هویج و فلفل دلمه‌ای را دوباره بر روی مرغ ها ریخته سپس کمی روغن مایع اضافه کرده بعد از انجام این کار رب گوجه فرنگی را همراه با آب داغ مخلوط میکنیم و بر روی خوراک مرغ میریزیم .

مرحله سوم

در این مرحله درب ظرف را قرار داده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه می دهیم تا مرغ ها با حرارت ملایم پخته شوند . در هنگام پخت در چندین نوبت از سسی که در  کف قابلمه قرار دارد بر روی مرغ می ریزیم .

مرحله چهارم

در این مرحله آب لیموی تازه خود را گرفته و به مواد درون ظرف اضافه میکنیم ، در مرحله آخر یک قاشق زعفران دم کرده را به خوراک مرغ اضافه کرده و اجازه میدهیم ، تا غذا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آرامی پخته و جا افتاده شود . اکنون پلو مجلسی شما آماده برای سرو میباشد .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ,
.:: ::.


طرز تهیه سس رنچ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 12 بهمن 1399 ز : 7:15 | +

طرز تهیه سس رنچ

مرحله اول

برای تهیه سس رنچ ابتدا سیر را با چاقو خورد کنید ، اگر از طعم سیر بدنتان نمی‌آید از دو حبه سیر استفاده کنید ، حالا نصف قاشق چایخوری نمک بر روی سیرهای خرد شده بپاشید و با پشت قاشق آنها را فشار داده و له کنید .

مرحله دوم

در این مرحله سبزی های تره و جعفری و شوید را با سیر مخلوط نمایید ، سپس سس مایونز و ماست را با هم مخلوط کرده و به سبزیجات اضافه کنید ، مواد را با هم مخلوط کرده تا کاملاً یکدست شوند ، پس از انجام این کار سرکه سفید و فلفل قرمز را اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه مواد این سس خوشمزه خانگی را بخوبی با هم مخلوط کردید ، ظرف آن را قبل از اینکه استفاده کنید و با سالاد مجلسی مخلوط کنید برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی جاافتاده و خنک شود .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ مسما
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 8 بهمن 1399 ز : 22:46 | +

طرز تهیه مرغ مسما

 

 

مرحله اول

در مرحله اول و برای تهیه مرغ مسما خوشمزه خانگی ابتدا پیازها را رنده کنید . سپس تکه های مرغ را درون کاسه ریخته و به آن ها آبلیمو و نمک را همراه با فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید ، مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید تا تمام قسمتهای مرغ مزه دار شود .

مرحله دوم

در این مرحله کاسه مرغ را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت آن را درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود . بعد از اینکه مرغ ها را از درون یخچال خارج نمودید یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن درون تابه بریزید .

مرحله سوم

در این مرحله تکه های مرغ را درون ماهی تابه ریخته و دو طرف آن را به خوبی سرخ کنید ، حالا مرغ ها را از درون ماهیتابه خارج کرده و مقدار زیادی از روغن را از درون ماهیتابه خارج کنید . اکنون پیازها را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و پس از سبک شدن پیاز ها ، هویج خرد شده را همراه با آلو بخارا و رب گوجه فرنگی به پیاز اضافه کرده و با هم تفت دهید ، هنگامی که مشغول تفت دادن هستید ادویه ها را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله پنجم

در این مرحله تکه های سرخ شده مرغ را به پیاز ها اضافه کنید و پس از آن زعفران دم کرده را همراه با دو لیوان آب به مواد درون ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید تا با حرارت زیاد شروع به جوشیدن کند ، پس از آن حرارت را کم کرده و درب ماهیتابه را ببندید ، اجازه دهید تا غذا برای مدت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه با این حرارت کاملاً جا افتاده و پخته شود .

نکات پخت مرغ مسما

به خاطر اینکه از آلو بخارا استفاده می کنید نیازی نیست از چاشنی های ترش دیگری استفاده کنید . آلوها را قبل از اضافه کردن به غذا برای ۲۰ دقیقه درون آب بخیسانید . شما می توانید در کنار برنج و یا با نان خوراک خود را سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ سوخاری در فر
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 8 بهمن 1399 ز : 22:44 | +

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری در فر ابتدا فرگاز را روشن کرده و آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم تا قبل از آشپزی را پیش گرم کرده باشیم . سپس درون سینی آن یک کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی قرار می دهیم و آن را آماده می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد یک کاسه آماده کرده و ماست را همراه با تخم مرغ و سایر ادویه ها درون کاسه ریخته و با هم مخلوط می کنیم مواد را به خوبی هم زده تا کاملا یکدست شوند سپس تکه های مرغ را درون کاسه ریخته به طوری که تمام قسمتهای مرغ مرینیت شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد درون یک بشقاب پودر سوخاری را ریخته و پس از آن مرغها را از درون سس خارج نموده و درون ظرف پودر میغلطانیم . پس از انجام این کارها سینی را آماده کرده و تکه های مرغ را درون سینی به ترتیب و با فاصله قرار می دهیم .

مرحله چهارم

در مرحله بعد با یک فرچه مقداری روغن بر روی تکه های مرغ بکشید و آنها را چرب کنید ، حالا سینی فر را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه الی یک ساعت درون فر قرار داده تا خوراک مرغ شما به خوبی مغز پخت و آماده برای مصرف شود .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ ترش شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 7 بهمن 1399 ز : 22:22 | +

طرز تهیه مرغ ترش شکم پر

مرحله اول

برای تهیه مرغ ترش شکم پر ، مرغ را درون قابلمه گذاشته سپس به آن پیاز و هویج و نمک و زردچوبه را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بصورت نیم پز آماده شود . در این فاصله زمانی مواد دیگر را آماده نمایید .

مرحله دوم

در این مرحله سبزی های معطر را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید ، سپس گردو و پیاز را به همین صورت چرخ کنید ، حالا تمام این مواد را درون کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید ، در همان حال نیمی از ادویه ها را با مواد مخلوط کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد این مواد را درون ماهیتابه ریخته و با حرارت کم آنها را برای مدت زمان ده دقیقه تفت دهید . هنگامی که به خوبی سرخ شدند آنها را کنار قرار داده تا خنک شوند . در یک ظرف جداگانه قارچ های خرد شده را همراه با فلفل دلمه‌ای و زرشک مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد این مواد را درون ماهی تابه ریخته و سرخ کنید سپس به آن رب گوجه فرنگی و الباقی ادویه ها را اضافه کنید ، هنگامی که مواد کاملاً تفت داده شد ، ضبط سبزی سرخ شده را به آن اضافه می کنیم ، سپس رب انار یا گوجه سبز را با مواد مخلوط می کنیم .

 

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با هم مخلوط کرده و برای مدت زمان ۵ دقیقه آنها را تفت میدهیم ، پس از اینکه مرغ نیم پز شد آن را آبکش می کنیم و دورتادور مرغ را سرخ می کنیم ، حالا با موادی که تفت داده بودیم ، درون شکم مرغ را پر کرده و اضافی آن را دور مرغ میچینیم .

 

مرحله ششم

در مرحله بعد مرغ را درون قابلمه قرار داده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بر روی حرارت کم قرار میدهیم تا خوراک مرغ شکم پر دم بکشد ، امیدواریم این غذای خوشمزه و مجلسی را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه سمبوسه هندی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 7 بهمن 1399 ز : 22:20 | +

طرز تهیه سمبوسه هندی

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه هندی ابتدا خمیر سمبوسه خانگی را آماده می‌کنیم برای این کارآب را همراه با نمک و روغن به آرد اضافه میکنیم و مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم ، سپس زیره را به خمیر اضافه کرده توجه کنید که این خمیر به آب زیادی نیاز ندارد .

مرحله دوم

در مرحله بعد خمیر را به خوبی ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند حالا بر روی ظرف آن یک سلفون کشیده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به آن استراحت دهید ، تا در هنگام وردنی کشیدن خمیر حالت خود را از دست ندهد و آب به خوبی جذب خمیر شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد و در این فاصله زمانی ۳۰ دقیقه ای مواد میانی سمبوسه خوشمزه را آماده کنید ، برای این کار یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز و قرار داده مقداری روغن به آن اضافه کنید ، هنگامی که روغن داغ شد نخودفرنگی را درون تابه ریخته و درب آن را ببندید .

مرحله چهارم

درب ماهیتابه را برای ۲ دقیقه ببندید تا نخودفرنگی ها نرم شوند ، حالا سیب زمینی ها را له کرده و با نخود فرنگی مخلوط میکنیم ، پس از آن سبزی و ادویه ها را به مایه سمبوسه اضافه کرده و برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه مواد را تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شود .

مرحله پنجم

در مرحله بعد مواد را کنار قرار داده و اجازه میدهیم تا خنک شوند حالا خمیر را به چانه های کوچک تقسیم می‌کنیم و آنها را با وردنه به شکل دایره تخت می کنیم ، خمیر را به حالت قیف درآورده و با مایه سمبوسه ساده درون آن ها را پر میکنیم ، لبه های نان را با دست نم دار به هم می‌چسبانیم .

مرحله ششم

در مرحله بعد ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و روغن به آن اضافه می کنیم ، زمانی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و سمبوسه ها را درون تابه ریخته و سرخ می کنیم ، در ضمن طعم سمبوسه خیلی تند نیست و میتوانید در کنار آن از سس کچاپ استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد کلم
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 6 بهمن 1399 ز : 22:4 | +

طرز تهیه سالاد کلم

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم به صورت حرفه ای و رستورانی پس از اینکه کلم را به صورت ریز خرد کردید ، کلم های خرد شده را درون کاسه ریخته سپس به آن مقداری نمک اضافه نمایید ، پس از انجام این کار کلم و نمک را با دست مخلوط کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد به کلم ها شوید و جعفری را اضافه نمایید ، سپس مواد را با هم مخلوط کنید دوباره ذرت و خیارشور خرد شده را به سایر مواد اضافه کرده و هم بزنید ، پس از انجام این کار تعویض و سیر رنده شده را نیز به مواد سالاد رژیمی اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد در ظرفی جداگانه ماست را همراه با روغن زیتون و سس مایونز مخلوط کنید ، سپس به این مواد سس مایونز و سس خردل را اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید ، پس از انجام این کار نمک و فلفل را هم به ترکیب مواد اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد سس خانگی خوشمزه و خوش طعم را به سالاد اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا تمام مواد سالاد خانگی به سس آغشته شود ، روی کاسه سالاد را با سلفون پوشانده و ظرف آن را برای مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار داده تا حسابی جا افتاده شود .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com