تفریحی
تفریحی
طرز تهیه مرغ بدون آب و رب و روغن با پیاز غذای ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 6 دی 1401 ز : 17:36 | +

طرز تهیه مرغ بدون آب

پختن مرغ با آب خودش طرز تهیه سس مرغ بدون آب مرغ طرز تهیه مرغ بدون آب و رب طرز تهیه مرغ زعفرانی بدون اب پخت مرغ بدون آب با پیاز پخت مرغ بدون آب نی نی سایت طرز تهیه مرغ بدون روغن در فر طرز تهیه مرغ آب پز بدون روغن

طرز تهیه مرغ بدون آب یک خورشت فوری و خوشمزه و مجلسی، این خورشت عالی مناسب برای زمان هایی می‌باشد که شما وقت کافی برای پخت غذا ندارید. برای طبخ این مرغ نیازی به آب نیست و شما مرغ را با آب پیاز و آب خود مرغ خواهید پخت. کرمانشاهی ها به این غذا قاقورمه می‌گویند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ بدون آب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم مرغ به اندازه لازم
پیاز بزرگ چهار عدد
آلو بخارا ده عدد
ادویه ها نمک فلفل سیاه پودر پاپریکا
ادویه ها پودر سیر زعفران دم شده غلیظ
کره صد گرم
آب غوره دو ق غذا خوری برای چاشنی

طرز تهیه مرغ بدون آب

 
 

مرحله اول

برای شروع پوست پیاز را بگیرید و آن را به صورت حلقه حلقه خرد کنید، ماهیتابه خود را آماده کرده و پیاز های خرد شده را ته ماهیتابه قرار دهید، حالا تکه های مرغ را درون کاسه ای مناسب قرار دهید.

 
 

مرحله دوم

ادویه ها را که شامل نمک و فلفل سیاه و پودر پاپریکا و پودر سیر و زعفران دم کشیده می باشد به تکه های مرغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید. به طوری که تمام بافت مرغ به ادویه آغشته شود.

 
 

مرحله سوم

تکه های مرغ را روی برش های پیاز بگذارید بعد از آن بر روی مرغ ها آلو قرار دهید. چند تکه کره روی غذا بریزید درب ماهیتابه را ببندید و برای دو ساعت ظرف را روی حرارت پایین اجاق گاز بگذارید.

 
 

مرحله چهارم

نگران نباشید مرغ با آب پیاز و آبی که درون بافت مرغ می‌باشد پخته خواهد شد. بعد از اینکه مرغ به خوبی پخته شد و آب غذا کشیده شد آن را با برنج سرو کنید. در لحظات پایانی پخت کمی آبغوره روی مرغ ها بریزید. نوش جان.

 

منبع: سادات بانو


.:: ::.


طرز تهیه ماهی شب عید خوشمزه در فر شام مجلسی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 4 دی 1401 ز : 8:47 | +

طرز تهیه ماهی شب عید

طرز تهیه ماهی پلو ساده طرز تهیه ماهی پلو با شوید طرز تهیه سبزی پلو با ماهی برای 4 نفر طرز تهیه سبزی پلو ساده طرز تهیه سبزی پلو با ماهی دونفره طرز تهیه سبزی پلو ساده دونفره طرز تهیه ماهی پلو جنوبی طرز تهیه سبزی پلو با ماهی نی نی سایت

طرز تهیه ماهی شب عید با ادویه های مخصوص و بسیار خوش عطر برای پخت این ماهی شکم پر میتوانید از فر و ماهیتابه استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شب عید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه ماهی
سبزی ماهی گشنیز شنبلیله جعفری
تمر هندی به میزان لازم
پیاز ۳عدد
سیر سیر
پودر زنجبیل به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
فلفل سیاه زردچوبه به میزان لازم
دارچین نمک به میزان لازم
لیموی تازه یا آبلیمو برای مزه دار کردن

طرز تهیه ماهی شب عید

 
 

مرحله اول

فیله های ماهی را آماده کنید و بعد از استخوان گیری آنها را با مقداری نمک و پودر سیر مخلوط کنید، سپس به این مواد زنجبیل و زردچوبه و دارچین را هم اضافه کنید. دوباره فلفل سیاه و لیموی تازه بریزید.

 
 

مرحله دوم

روی ظرف ماهی را با پلاستیک بپوشانید و برای ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید، تا حسابی ادویه ها به خورد ماهی برود و مزه دار شود. حالا خود را برای طبخ سبزی خوراک آماده کنید.

 
 

مرحله سوم

۳ عدد پیاز را خلالی خرد کنید و با کمی روغن درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید. هنگامی که پیازها طلایی شد سبزی ها را خرد کنید و و به پیاز داغ اضافه نمایید مواد را با هم مخلوط کرده و بخوبی سرخ کنید.

 
 

مرحله چهارم

گوشه همان ماهیتابه پوره سیر را بریزید و آن را جداگانه سرخ کنید. پس از اینکه آن را تفت دادید با سبزی مخلوط کنید. نیمی از تمر هندی را آب کنید، به صورت غلیظ و به سبزی اضافه نمایید و پس از آن نمک و ادویه را بریزید.

 
 

مرحله پنجم

اجازه دهید تا آب سبزی کمی کشیده شود سپس اجاق را خاموش کنید. کف ماهیتابه یک لایه کامل پیاز بگذارید، سپس ماهی را روی آن قرار دهید. روی ماهی را با سبزی بپوشانید، درب ماهیتابه را ببندید.

 
 

مرحله ششم

روی اجاق گاز شعله پخش کن گذاشته و حرارت را در حالت متوسط رو به پایین قرار دهید. قابلمه را برای مدت زمان۱ ساعت روی اجاق بگذارید تا ماهی کاملا پخته و پیاز های زیر آن به صورت کاراملی آماده شوند.

 
 

مرحله هفتم

اگر میخواهید غذا را درون فر بپزید، سینی فر را با فویل بپوشانید و روی آن یک لایه پیاز و ماهی و سبزی را قرار دهید. دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و برای یک ساعت اجازه دهید تا بپزد.

 
 

فوت و فن پخت ماهی شب عید

یکی از نکات مهم در پخت این غذا استفاده از همان پیاز هایی است که کف ظرف قرار می دهید، این پیازها زمانی که کاراملی می‌شوند عطر غذایی شما را دوچندان می‌کند. لازم نیست تو ماهیتابه را هم چرب کنید روغن سبزی این کار را خواهد کرد.

 

منبع: آشپزخانه پری خانوم


.:: ::.


طرز تهیه ژله با خامه صبحانه و ماست خرده شیشه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 1 دی 1401 ز : 15:21 | +

طرز تهیه ژله با خامه

طرز تهیه ژله با میوه و خامه طرز تهیه ژله سه رنگ با خامه طرز تهیه ژله با شیر و خامه و پودر ژلاتین طرز تهیه ژله با خامه و شیر طرز تهیه ژله سفید با خامه طرز تهیه ژله بلوبری با خامه طرز تهیه ژله با خامه و بیسکویت دسر پودر ژله با خامه

طرز تهیه ژله با خامه ی رژیمی و بسیار خوشمزه. البته افرادی که میخواهند یک ژله کاملا رژیمی استفاده کنند می‌توانند ژله های بدون قند را جایگزین ژله معمولی کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله با خامه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد اولیه  ژله با ماست و خامه
ژله ۱ بسته
آب جوش ۱ لیوان
ماست یونانی ۲ ق غ
خامه ۲ ق غ

طرز تهیه ژله با خامه

 
 

مرحله اول

برای شروع به سراغ پودر ژله رفته آب جوش را آماده کنید و پودر را درون آب جوش به صورت بن ماری و با بخار آب حل کنید. صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد و خنک شود. تقریباً باید یک ساعت در دمای محیط بماند.

 
 

مرحله دوم

پس از اینکه ژله به صورت نیم‌بند آماده شد آن را هم بزنید تا ژله به صورت شیشه ای دیده شود. اکنون می توانید ماست و خامه را به ظرف ژله اضافه کنید. مواد رو خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

 
 

مرحله سوم

حالا ژله را درون قالب های موردنظر خود بریزید و برای حداقل ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا منسجم و آماده برای مصرف شود. از ماست پر چرب استفاده کنید ماستی که سفت و ترش نباشد.

 

منبع : مامان آقا رضا


.:: ::.


طرز تهیه لوبیا پلو با سویا دمی خوشمزه برای دو نفر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 28 آذر 1401 ز : 14:58 | +

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و سویا طرز تهیه لوبیا پلو کته با سویا طرز تهیه لوبیا پلو با سویا و سیب زمینی طرز تهیه استانبولی با سویا و لوبیا سبز لوبیا پلو با سویا نی نی سایت طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت طرز تهیه استانبولی با سویا و سیب زمینی طرز تهیه لوبیا پلو ساده

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا یک غذای خوشمزه ایرانی، سویا یکی از پروتئین های ارزان قیمت اما کامل و مقوی می باشد، به راحتی می‌توانید آن را جایگزین گوشت یا مرغ کنید. همچنین پخت انواع غذا با سویا خیلی زمان کمتری میبرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با سویا در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو
پیاز ۱ عدد
برنج ۲ پیمانه
لوبیا سبز ۱ پیمانه
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه به اندازه دلخواه
پودر دارچین ۱/۲ ق چایخوری به اندازه دلخواه
زیره و ادویه پلویی ۱/۲ ق چایخوری به اندازه دلخواه
سویا ۱ پیمانه
زعفران به اندازه دلخواه

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا

 
 

مرحله اول

پس از شستن لوبیا آنها را خرد کنید، درون قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید، برای ۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. بلافاصله آنها را درون آب سرد بریزید و آب کشی نمایید.

 
 

مرحله دوم

ماهیتابه را روی اجاق بگذارید، کمی روغن اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن گوجه فرنگی را بصورت پوره آماده کنید و درون ماهیتابه بریزید. گوجه را تفت دهید سپس لوبیا سبز را اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

لوبیا و گوجه را با هم مخلوط کرده و نفت دهید تا خوشرنگ شوند. سویا را با آب گرم بشویید و آن را برای ۳۰ دقیقه بخیسانید تا نرم شود، سپس آبکشی کنید. سویا را با دست فشار دهید تا آب اضافه آن را بگیرید.

 
 

مرحله چهارم

درون یک ماهیتابه جداگانه پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید، سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید. پس از این که پیازها سبک شدن سویا را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی سویا از بین برود.

 
 

مرحله پنجم

حالا رب را اضافه کنید و بعد از آن نوبت به اضافه کردن ادویه ها و مقداری نمک می رسد. مایه را تفت دهید تا بوی خامی رب هم گرفته شود. حالا به این مواد باید سویای تفت داده شده با پوره گوجه و زعفران را اضافه کنید.

 
 

مرحله ششم

مواد را به خوبی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و با هم یکدست شوند. بعد از پخت برنج را آبکش کنید، کف قابلمه ته دیگ مورد نظر خود را قرار دهید. حالا برنج را با مواد سویا به صورت لایه لایه درون قابلمه بریزید.

 
 

مرحله هفتم

در پایان زعفران را همراه با کره روی لایه آخر بریزید. نصف لیوان آب بر روی برنج ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم برای مدت زمان ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پلو خوشمزه شما دم بکشد و آماده برای مصرف شود.

 

منبع: آشپزی با میترا


.:: ::.


طرز تهیه کیک خیس زعفرانی اسفنجی با هل و گلاب ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 27 آذر 1401 ز : 14:25 | +

طرز تهیه کیک خیس زعفرانی خانگی خوشمزه درون فر. یک کیک زیبا با طعم بهشتی مناسب برای تغذیه کودکان و عصرانه. برای پخت این کیک رژیمی نیازی به استفاده از شیر ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۳/۴ پیمانه
ارد دو پیمانه
ماست پر چرب ۳/۴ پیمانه
روغن نصف پیمانه
بکینگ پودر ۲ ق چ
زعفران دم کرده ۲ ق غ
هل و وانیل کمی
مواد لازم شربت
اب ۱/۵ پیمانه
شکر ۱/۵ پیمانه
گلاب ۱/۳ پیمانه
زعفران دم کرده ۲ ق چ
ابلیمو یک قطره

طرز تهیه کیک خیس زعفرانی

 
 

مرحله اول

برای پخت این کیک خانگی بسیار خوشمزه ابتدا درون کاسه تخم مرغ را شکسته سپس به آن شکر و وانیل را اضافه کنید این مواد را حالا با همزن مخلوط کنید تا رنگ آن کرمی شود، هم زدن را تا زمانی که پف کند و کشدار شود ادامه دهید.

 
 

مرحله دوم

حالا به مواد روغن را اضافه کنید و در حد یکدست شدن مخلوط کنید. در مرحله بعد پودر هل و زعفران را اضافه کند بعد از انجام این کار ماست را ریخته و مواد را مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

 
 

مرحله سوم

آرد را برای سه مرحله الک کنید سپس آن را در چند نوبت به مایه کیک اضافه نمایید. با استفاده از لیسک به صورت دورانی مایه را هم بزنید تا کیک کاملا با مواد مخلوط و یکدست شود. قالب را آماده کنید.

 
 

مرحله چهارم

قالب شما باید ارتفاع زیادی نداشته باشد بعد از اینکه قالب را چرب کردید مایه کیک را درون قالب بریزید. فر را از قبل پیش گرم کنید، دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و قالب را درون فر قرار دهید.

 
 

مرحله پنجم

این کیک را هم درون ظروف پیرکس که قابلیت قرار گرفتن درون فر را دارند می‌توانید بپزید. اکنون شربت زعفرانی کیک را آماده کنید درون قابلمه کوچک آب و شکر را بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

 
 

مرحله ششم

پس از اینکه شکر کاملا حل شد و آب شروع به جوشیدن کرد گلاب و زعفران را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت ملایم بجوشد. حالا یک قطره آبلیمو اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید تا شربت به دمای محیط برسد.

 
 

مرحله هفتم

وقتی که کیک ساده طلایی شد آن را از فر خارج کنید، هنگامی که گرم است شربت خنک شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا کیک برای دو ساعت درون قالب باقی بماند، سپس آن را از قالب جدا کنید.

 
 

مرحله هشتم

می توانید با کرم پنیری کیک را مانند تصویر تزیین کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای این کار مقداری پنیر ماسکارپونه را با خامه قنادی هم بزنید تا فرم بگیرد سپس با ماسوره d2 به صورت شکوفه کیک را تزیین کنید.

 

منبع : کیک نقره‌ای


.:: ::.


طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه بازاری ترد خانگی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 26 آذر 1401 ز : 16:25 | +
طرز تهیه خیارشور در منزل طرز تهیه شور بدون سرکه طرز تهیه خیارشور با آبغوره طرز تهیه خیارشور بدون سرکه نی نی سایت طرز تهیه خیارشور کوکپد طرز تهیه خیارشور نمکی نی نی سایت طرز تهیه خیارشور با سرکه طرز تهیه خیارشور با آب سرد
طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه یک چاشنی فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار در ایران، معمولاً از خیارشور نمکی برای تهیه انواع سالاد استفاده می‌کنند همچنین با فلافل هم مصرف آن توصیه می‌شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
 
 
مواد لازم برای تهیه خیارشور
خیار قلمی ۲ کیلو
ترخون ۱ کیلو
سیر ۴ الی ۵ حبه بزرگ
سنگ نمک خردشده به میزان لازم

طرز تهیه خیارشور نمکی

 
 

مرحله اول

ابتدا باید خیار ها را بشویید سپس آنها را بر روی یک پارچه تمیز و خشک پهن کنید تا کاملا خشک شوند. شما با این کار از کپک زدن خیارشورها پس از آماده شدن جلوگیری خواهید کرد. اگر سبزی تازه ندارید می توانید از مرزه و ترخون خشک هم استفاده کنید.

 
 

مرحله دوم

به ازای یک لیوان سنگ نمک شما باید ۱۵ لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا بجوشد. هنگامی که سنگ نمک کاملاً درون آب حل شد ظرف خود را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کاملا خنک و هم دمای محیط شود.

 
 

مرحله سوم

خیار های خشک شده را همراه با سبزی معطر و سیر درون بطری های خشک و تمیز بریزید سپس آب نمک جوشیده ای را که آماده کرده بودید اضافه کنید بطری های خود را در جایی خنک قرار دهید تا شور خوشمزه جا افتاده شود.

 

منبع : صبا خاتون


.:: ::.


طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی مجلسی چند رنگ با میوه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 21 آذر 1401 ز : 19:57 | +

طرز تهیه ژله تک نفره

‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ژله بستنی تک نفره ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ژله تک نفره دو رنگ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ژله تک نفره برای پذیرایی ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎ طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎

طرز تهیه ژله یک نفره مجلسی و خوشمزه با میوه‌های خوشرنگ فصل، برای تهیه این شات های مجلسی می توانید از انواع ژله و میوه با طعم های مختلف استفاده کنید. با هر بسته ژله می توانید ۷ شات را پر کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله تک نفره در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه ژله
ژله یک بسته
شات تک نفره
میوه خرد‌ شده به مقدار لازم
بیسکویت واسه تزیین

طرز تهیه ژله تک نفره

 
 

مرحله اول

برای شروع بسیج ژله را آماده کنید و آن را با دو لیوان آب جوش به صورت بن ماری مخلوط نمایید صبر کنید تا پودر ژله کاملا حل شود و بعد از آن به دمای محیط برسد. میوه دلخواه خود را به صورت نگینی خورد کنید.

 
 

مرحله دوم

در اینجا ما از پرتقال محلی و شیرین استفاده کرده ایم. یک سوم از شات های خود را با برش‌های میوه مورد نظر پر کنید. ژله را حالا اضافه کنید تا جایی که روی میوه را بگیرد. صبر کنید تا لایه اولی خود را بگیرد.

 
 

مرحله سوم

برای مرحله بعد از یک ژله رنگی دیگر استفاده کنید یا رنگ خوراکی را به همین ژله در حال استفاده اضافه نمایید. دوباره شات ها را پر کنید و ظرف ها را درون یخچال قرار دهید تا ژله آماده برای مصرف شود.

 
 

مرحله چهارم

بیسکوییت های خود را بصورت پودر آماده کنید و بعد از اینکه ژله ها بست با یک بشقاب کوچک درب شات ها را بصورت هلالی تزیین کنید. با افزودن شکلات و میوه های نوبرانه ژله را آماده برای پذیرایی کنید.

 

منبع : آشپزی با اسما


.:: ::.


طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد با بلغور گندم و گوشت ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 20 آذر 1401 ز : 14:38 | +

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد طرز تهیه حلیم قرمز لرستان طرز تهیه حلیم بروجردی طرز تهیه حلیم دونفره طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی حلیم لوبیا قرمز بروجرد طرز تهیه حلیم بادمجان بازاری طرز تهیه حلیم بادمجان ساده

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد یا حلیم قرمز اصیل و خوشمزه، این آش با بلغور گندم آماده می‌شود و یک خوراک مناسب برای فصل سرد می‌باشد. می‌توانید آن را با گوشت و بدون گوشت هم بپزید. با آبلیمو و فلفل و نان تازه نوش جان کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد مورد نیاز برای تهیه آش
لوبیا قرمز ۱ پیمانه
بلغور گندم نصف پیمانه
آب قلم یا آب گوشت ۱ لیتر
گوشت قرمز ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
برگ بو و چوب دارچین به مقدار لازم
پیاز ۲ عدد
کره به مقدار لازم

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد

 
 

مرحله اول

برای تهیه این آش محلی خوشمزه و اصیل ایرانی ابتدا باید لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید و در طول این مدت چندبار هم آب لوبیا را عوض کنید. ۲ ساعت قبل از آشپزی بلغور گندم را هم بخیسانید.

 
 

مرحله دوم

گوشت را آماده کنید همراه با پیاز و چوب دارچین و برگ بو و مقداری زردچوبه و فلفل سیاه درون قابلمه بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید صبر کنید تا برای دو ساعت بپزد. بعد از دوساعت مقداری نمک به آن اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

اجازه دهید تا برای یک ساعت دیگر گوشت بپزد. به صورت جداگانه لوبیا و بلغور را بپزید، به حبوبات کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا لعاب بندازد. بعد از اینکه گوشت پخته شد آن را به صورت ریش ریش آماده کنید.

 
 

مرحله چهارم

آب گوشت را همراه با گوشتی که ریش ریش کرده‌اید به حبوبات اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید و به وسیله گوشت کوب برقی آن را به‌صورت پوره میکس کنید. در پایان کره را به آش اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه اجاق را خاموش کنید.
‌‌‌

 

‌منبع : tala food


.:: ::.


طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه و ماندگاری بالا بازاری ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 17 آذر 1401 ز : 9:20 | +

طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه

طرز تهیه سس فلفل با گوجه فرنگی طرز تهیه سس گوجه فرنگی با رب گوجه طرز تهیه سس قرمز با گوجه طرز تهیه سس گوجه فرنگی با ماندگاری بالا طرز تهیه سس گوجه با سرکه طرز تهیه سس گوجه فرنگی خانم گل آور طرز تهیه سس گوجه با سیر طرز تهیه سس گوجه خانگی با رب

طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه ۱۰ چاق خانگی بسیار خوش طعم و دلپذیر را به راحتی تهیه کنید و طعم غذاهای خود را با این چاشنی ساده و خوشمزه، دلچسب تر از قبل نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
گوجه فرنگی ۲ کیلو
پیاز ۲ عدد (ترجیحا پیاز قرمز )
سیر ۲ حبه
شکر ۳ قاشق غذاخوری
سرکه سیب یا انگور نصف لیوان
نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز،آویشن ،پودر سیر مقداری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
گلوکز ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه

 
 

مرحله اول

پس از شستن گوجه ها آنها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی گرفته شود. حالا از وسط آنها را به دوقسمت مساوی تقسیم کنید، تکه‌های گوجه را رنده کنید. پیاز قرمز ها را پوست گرفته و آنها را رنده ریز نمایید.

 
 

مرحله دوم

قابلمه متوسط را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید و صبر کنید تا داغ شود. پیاز رنده شده را درون قابلمه ریخته و آن را تفت دهید تا زمانی که سبک و طلایی رنگ شود.

 
 

مرحله سوم

اکنون زمان آن رسیده که گوجه های رنده شده را اضافه کنید و با پیاز ها مخلوط کرده و تفت دهید. حبه‌های سیر را هم رنده کنید و به گوجه ها اضافه نمایید. صبر کنید تا با حرارت ملایم آب سس کشیده شود و به غلظت مناسب برسد.

 
 

مرحله چهارم

سس را درون یک صافی بریزید تا دانه ها و تفاله های سس را جدا نمایید. مواد را دوباره روی حرارت قرار دهید. اکنون زمان آن رسیده که سرکه و شکر را همراه با ادویه ها که شامل نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز می شود اضافه نمایید.

 
 

مرحله پنجم

سس را هم بزنید سپس آویشن و پودر سیر را هم اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد بجوشد و سس شما جا افتاده و غلیظ شود. در پایان یک قاشق غذاخوری نشاسته را بر روی سس الک کنید و آن را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود.

 
 

مرحله ششم

بعد از اضافه کردن نشاسته صبر کنید تا برای ۵ دقیقه دیگر روی حرارت باقی بماند تا خامی نشاسته گرفته شود. حالا گلوکز را اضافه کنید و سس را از روی حرارت بردارید. اکنون باید سس را مرتب هم بزنید.

 
 

مرحله هفتم

هم زدن را تا جایی ادامه دهید که گلوکز داخل قفس باز شود. بعد از اینکه سس از حرارت افتاد غلظتش بیشتر خواهد شد. بعد از اینکه کاملا سرد شد آن را درون ظرف های مخصوص ریخته و به فریزر منتقل کنید.

 

منبع: زرین بانو


.:: ::.


فوت و فن مربای به خوشرنگ قرمز خانگی یک کیلویی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 15 آذر 1401 ز : 18:46 | +

فوت و فن مربای به

خواص مربای به چگونه مربای به درست کنیم علت نرم شدن مربای به نکات پخت مربای به

فوت و فن مربای به با خواص بیشمارش، این مربا مخصوص فصل پاییز و زمستان می‌باشد. مصرف به برای تقویت قلب و تقویت بینایی توصیه می‌شود. برای زیبایی جنین داخل رحم و همچنین رشد کودک به مصرف کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله فوت و فن مربای به در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای مربای به
میوه به یک کیلو
شکر یک کیلو
آب ۹۰۰میلی لیتر
پودر هل مقداری
آب لیمو مقداری

فوت و فن مربای به

 
 

مرحله اول

پس از اینکه میوه را شستید آن را با پوست خرد کنید ابعاد خرد کردن شما کاملا سلیقه ای میباشد. آب را درون قابلمه بریزید و نصف شکر را به آن اضافه کنید ظرف را روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید.

 
 

مرحله دوم

صبر کنید تا شکر کاملا درون آب حل شود و شروع به جوشیدن کند، اکنون زمان آن رسیده که به را به آب اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و حرارت شعله را کم کنید. در در طول زمان پخت الباقی شکر را کم کم اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

اجازه دهید تا برای ۶۰ الی ۷۵ دقیقه با حرارت بسیار پایین و در بسته قابلمه مربا بپزد. هنگامی که شهد مربا رقیق شد آبلیمو و هل را به آن اضافه کنید و ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا مربا با حرارت پایین بپزد.

 
 

مرحله چهارم

صبر کنید تا شهد غلیظ شود و رنگ مربا بهتر و خوشرنگ تر شود. اجاق گاز را خاموش کنید. با دم کنی در قابلمه را ببندید و برای ۲۴ ساعت به آن استراحت دهید تا خنک شود. مربا را درون شیشه بریزید و درون یخچال قرار دهید.

 
 

نکات پخت مربای به

برای اینکه به در هنگام پخت نرم نشود شکر را در ابتدای آشپزی روی به بپاشید بعد آب را اضافه کنید. با حرارت کم بپزید و در هنگام پخت درب قابلمه را ببندید. برای رنگ بهتر از قابلمه مسی سفید رنگ استفاده نمایید.

 
 

علت نرم شدن مربای به

برای اینکه رنگ مربا قرمز شود باید آن را دم بگذارید. نباید زمانی که داغ است آن را درون شیشه بریزید. باید برای یک شب تا صبح مربا در دمای محیط خنک شود. اگر احساس کردید مربا رقیق است آن را دوباره چند جوش بدهید.

 

منبع : آشپزباشی


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com